آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید کشف لاشه پلنگ در منطقه شکارممنوع شهرستان فریمان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خصوصیات و معیار‌های کفش مناسب چیست؟ حریق ۴۰ واحد در شهرک امامزاده ابراهیم شفت | آتش سوزی تلفات جانی نداشت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم چگونه شاد باشیم؟ اجازه گرفتن بچه‌ها برای بیرون رفتن از منزل
سرخط خبرها

چرا نام بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس از قلم افتاده است؟ | کانون بازنشستگان در حال رایزنی با نمایندگان مجلس

  • کد خبر: ۱۹۴۴۹۰
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
  • ۲
چرا نام بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس از قلم افتاده است؟ | کانون بازنشستگان در حال رایزنی با نمایندگان مجلس
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس مظلوم واقع شده و کارگران، نماینده‌ای در مجلس ندارند.

 به گزارش شهرآرانیوز، شب گذشته (۲۲ آبان ماه)، محسن زنگنه با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان طی سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوب کرد که در طول سال‌های برنامه با تاکید بر سه سال اول به گونه‌ای میزان افزایش حقوق و درصد افزایش حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلین صورت گیرد که حقوق بازنشستگان بتواند به ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز دست پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه شامگاه گذشته اعلام کرده بود که فرمولی که در نهایت نمایندگان به آن رای دادند بدین ترتیب است که اگر فرض کنیم یک فاصله ای بین حقوق کارمند شاغل و بازنشسته وجود دارد و این فاصله ۱۰۰ است، مقرر شد که ۴۰ درصد در سال اول، ۳۰ درصد در سال دوم و ۳۰ درصد در سال سوم جبران شده تا نهایتا به ۹۰ درصد حقوق بازنشسته برسد.

این نماینده مجلس در کل صحبت‌های خود هیچ اشاره‌ای به بازنشستگان تامین اجتماعی نکرد.

قربانعلی رمضانی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز، در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: همسان سازی حقوق مربوط به بازنشستگان کشوری و لشکری است، اما متناسب سازی مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی است که این دو مقوله با یکدیگر متفاوت‌اند.

وی افزود: طی روز‌های گذشته مجلس شورای اسلامی همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری را مصوب کرده، میزان و مقادیر آن را نیز مشخص کرده است، اما نامی از بازنشستگان تامین اجتماعی دیده نمی‌شود. در حال رایزنی با نمایندگان مجلس هستیم که پاسخگو باشند، چرا نام بازنشستگان تامین اجتماعی از قلم افتاده است؟.

کسی بازنشستگان تامین اجتماعی را نمی‌شناسد

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی ضمن گلایه از نمایندگان مجلس، عنوان کرد: مگر می‌شود جمعیت وسیع بازنشستگان تامین اجتماعی که بودجه آن‌ها برای سازمان تامین اجتماعی است، از قلم بیفتد؟ مشکل ما اینجاست که کسی بازنشستگان تامین اجتماعی را نمی‌شناسد.

رمضانی ادامه داد: مجلس قانون بازنشستگان کشوری را دارد، اما چون کارگری در مجلس نداریم شناخت کافی در مجلس و دولت نسبت به این جمعت وجود ندارد کما اینکه ما جمعیت زیادی هستیم. افزایش حقوق بارنشستگان تامین اجتماعی طبق ماده ۹۶ باید انجام شود که همان هم تاکنون ناقص بوده است چرا که در دولت سابق و در برنامه ششم باید متناسب‌سازی انجام میشد، اما در آخرین لحظات انجام شد که هنوز از آن دوران ۲۵ درصد طلبکاریم؛ ما به کجا باید مراجعه کنیم؟

کارگران نماینده‌ای در مجلس ندارند

وی افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری مصوب می‌شود، اما کسی با خود نمی‌گوید جمعیت ۴/۵ میلیونی تامین اجتماعی باید چه کند؟ باید اعتصاب کنیم و به رهبری نامه بنویسیم؟ ما در پی رعایت قوانین هستیم. بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس مظلوم واقع شده و کارگران نماینده‌ای در مجلس ندارند.

علي دهقان كيا رئيس كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي تهران نیز در گفت‌وگویی از تبعیض‌ها بین بازنشستگان کشوری و بازنشستگان تامین اجتماعی گلایه کرد و گفت: همان گونه كه هزينه متناسب سازي حقوق بازنشستگان كشوري و لشكري را دولت پرداخت مي كند انتظار داريم هزينه متناسب سازي حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي نيز از سوي دولت پرداخت شود و يا حداقل بدهي هاي دولت به سازمان پرداخت شود تا از محل اين منابع، متناسب سازي انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، بازنشستگان تامین اجتماعی اغلب کارگران زحمتکشی هستند که شاید خانه‌ای که امروز در آن سکونت داریم به دست آنان ساخته شده باشد، کارگرانی که علی‌رغم اینکه خودشان زیاد دیده نمی‌شوند کارهایشان بسیار چشمگیر است، فکر کنید اگر کارگران نبودند خانه‌ها، برج‌ها، پل‌ها و بسیاری از ضروری ترین مایحتاج‌هایمان فراهم نمی‌شد حتی بسیاری از خدمات لازم و روزمره ارائه نمیشد؛ اما امروز با حقوق‌های اندک که کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد محکوم به زندگی‌های سخت هستند.

از این‌ها که بگذریم بازنشستگان در ایامی که توان داشتند خدمات مفید بسیاری را ارائه کرده‌اند و امروز جسم‌هایشان دیگر توانی برای انجام کارهای سخت ندارد اما با این وجود برای امرار معاش مشاغل دیگری را پیشه خود قرار می‌دهند، اما جایی در مجلس شورای اسلامی ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
0
2
برای چی از قلم افتاده چون پول تامین‌اجتماعی رو دولت بالا کشیده و خرج کارمندان خودش می کنه تکلیف اونا رو معلوم کرده تکلیف ما معلوم نیست سید محرومان بدهی رو پس بده لطفا پول ما باید صرف خودمون بشه خودمون نیاز داریم قرض نمیدیم
م
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
0
0
ان شاالله توکل بر خدا به زودی جهان از دست شیاطین جن و انس راحت میشه و نجات پیدا میکنیم. جهان بلاخره به مظلومان میرسه الهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری سلام الله علیه الهی آمین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->